Onder leiding van het duo Nick Irwin en Alex Sarghe was de shoot niet mogelijk geweest zonder de hulp van lokale kappers Pınar Eyinç, Hüseyin Çavdar en Çaglar Çiçek.
Deze shoot markeert het rijke culturele erfgoed van Cappadocië in Turkije en viert de kunstzinnigheid en symboliek van Kırk Belik (de traditionele “Veertig Vlechten”). In samenwerking met modeontwerpster Simay Bülbül en fotograaf Caner Demir wordt deze historische traditie opnieuw vormgegeven, waarbij culturele diepgang wordt gecombineerd met moderne stijl.
Een diverse cast van modellen, elk met unieke haartexturen en stijlen, brengen dit verhaal tot leven. De visie was om de romantiek van het prachtige landschap van Cappadocië vast te leggen en iets te creëren dat zowel vooruitstrevend is als diep geworteld in cultuur. Deze collectie laat niet alleen het haar zien, maar ook de verhalen, culturele revoluties en artistieke expressies die elk tijdperk hebben gevormd. Ga met ons mee op deze reis door de tijd en ervaar het rijke verleden van de mode.
“Dit project gaat over meer dan alleen haar of mode. Het gaat om verhalen vertellen door middel van stijl - traditie eren en tegelijkertijd creatieve grenzen verleggen. Cappadocië gaf ons het perfecte canvas om precies dat te doen.”
Nick Irwin
@nickirwinhair
“Toen ik aan dit project werkte, realiseerde ik me dat een echt professionele backstage-ervaring niet alleen met haar te maken heeft - het draagt de intensiteit in zich van een filmscène van een verhaal.”
Pinar Eyinç
@pinareyinc